سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کدوی سبز دارای چه خواص هست؟

 

درکدو سبز ، ویتامین C, B,A  و مواد معدنی از جمله پتاسیم، منگنز، منیزیم، فسفر و کربوهیدرات، پروتئین و فیبر یافت می شود. کدو سبز دارای ارزش غذایی ویژه است,و علاوه بر این خواص داروی دارد. و در دسته میوه ها جای گرفته ,می توان ان را در دسر و سالاد و خورشت و کوکو و کتلت و سوپ استفاده کرد.

کدو سبز یک منبع عالی ویتامین C,A است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به سرما خوردگی و انفلونزا پیشگیری می کند و همچنین دارای پتاسیم است که به کاهش فشارخون کمک می کند.

تهیه پوره کدو سبز

کدو سبز          2 عدد

کره پاستویزه     4/1 کره یک نفره

دارچین            به مقدار دلخواه

اب                  به مقدار دلخواه

روش کار:

ابتدا کدو شسته و انها را خرد کرده و یک ظرف مناسب برای پختن اماده کنید و مقداری در ان اب بریزدتاکدونسوزد. وقتی حالت خودش را از دست داد و نرم شد و برای تشخیص ان با قاشق به کدو بزنید اگر له نشود باید منتظر بمانید (حدودا بین 20 تا30)دقیقه و سپس ان را میکس می کنیم یا با گوشتکوب میکوبیم و بعد برای خوردن به مقدار مورد نظر کره و دارچین بریزد یا چیزی اضافه نکنید. چون خودش به تنهایی خوشمزه هست. بعضی ها طعم خود کدو دوست ندارند و نمی توانند به تنهایی بخورند. در ضمن همیشه این غذا تازه و گرم میل کنید.

نکته :

اگر دیدی کدو شما دارای لکه یا علامتی هست پوسته ان را باید گرفته و بعد خرد کنید. در غیر این صورت می توانید از پوست استفاده کنید.

این غذا را به همراه غذاهای دیگراستفاده شود، به هضم غذا کمک می کند.